rasel

نام: زندگینامه برتراند راسل به قلم خودش

نویسنده : برتراند راسل

مترجم: احمد بیرشک

تعداد صفحات: ۱۱۶۳ صفحه

 توضیحات : برتراند آرتور ویلیام راسل (زادهٔ ۱۸ مه ۱۸۷۲ – درگذشتهٔ ۲ فوریه ۱۹۷۰ میلادی) فیلسوف، منطق‌دان و منتقد اجتماعی بریتانیایی قرن بیستم بود که بیش‌تر به خاطر فعالیت‌های‌اش در زمینهٔ منطق ریاضی و فلسفه تحلیلی شناخته می‌شود.
برتراند راسل که موفق به کسب جایزهٔ نوبل نیز شد، از مشهورترین فیلسوفان ملحد است و کتاب معروف او «چرا مسیحی نیستم؟» از جنجال برانگیزترین کتاب‌های قرن بیستم به شمار می‌آید ، برای دانلود “کتاب زندگینامه برتراند راسل” از میهن دانلود ادامه مطلب را مشاهده نمایید

زندگی:
برتراند راسل در ۱۸ می در راونزکراف (Ravenscroft) ویلز متولد شد. خانواده اش از شهروندان قدیمی و بانفوذ انگلستان بودند. پدر بزرگش، جان راسل، از نخست وزیران پیشین دولت انگلیس بود. پدرش، لرد آمبرلی، از اشراف زادگان انگلیسی محسوب می شد که او و برادرش عنوان “لردی” را از او به ارث بردند.
راسل مدرسه نرفت، ولی معلم خانگی داشت و خیلی خوب و جدی درس خواند، تا آن که برای خودش دانشمندی شد. در سال ۱۹۰۳، در سن ۳۲ سالگی، کتاب اصول ریاضیات را نوشت و از ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۵ کتاب مسائل فلسفه را نوشت که برای یادگیری فلسفه ساده و جذاب است. او نثری فوق العاده شیرین و روان داشت.
وقتی جنگ جهانی اول آغاز شد، کشورهای غربی از جمله انگلستان، برای تامین منافع خود در جنگ شرکت کردند. اما روح راسل با جنگ سازگاری نداشت و اصولا شخصی صلح دوست بود. اعتقاد داشت، منافع شخصی انگلیسی ها ارزش کشته شدن هزاران جوان را ندارد و علت جنگ طلبی انگلیسی ها را سرمایه داری می دانست. آن گونه سرمایه داری که همه ی ثروتش را از راه دزدی و زورگویی به دست آورده است. به همین دلیل، شروع به ایراد سخنرانی و نوشتن بر علیه دولت مردان انگلیس کرد، تا این که توسط دولت، در کشوری که خود را مهد تمدن و آزادی می داند، از دانشگاه اخراج و شش ماه زندانی شد. پس از آزادی، باز به مبارزه ادامه داد و به قول خودش، از این که می دید متمدن ترین قسمت عالم در چنگال توحش دست و پا می زند، بسیار رنج می برد.
راسل نمونه ی بارز یک انسان راه گم کرده و سرگردن غربی است. او با این که دانشمند و فیلسوف است، در انگلستان دچار بهت و تحیر شده است. در دامنه سرمایه داری غرب پرورش یافته و از طبقات مرفه جامعه است، ولی از عملکرد آن ها نفرت دارد. از این رو به تبلیغ و طرفداری از سوسیالیسم روسیه می پردازد، ولی بعد می بیند که روش آنان نیز مثل سرمایه داری غرب ناموفق و شکست خورده است. مسیحیت هم برای او جذابیتی نداشت. مدتی به چین رفت و به زندگی مردم آسیا علاقه مند شد، اما سرگردانی رهایش نکرد. البته در یک موضوع شک نداشت، این که هیچ اعتقادی به سوسیالیسم، سرمایه داری، نژاد سفید و تمدن غرب در وجودش حس نمی کرد.
برتراند راسل در دوم فوریه ۱۹۷۰ در Penrhyndeudraeth در ویلز درگذشت.

download دانلود نرم افزار مدیریت پردازنده های تگرا Tegra Overclock   اندروید

دانلود با لینک مستقیم | با حجم 16مگابایت

password دانلود کتاب ماجراها و سفرهای گالیورپسورد : www.mihandownload.com

url دانلود کتاب ماجراها و سفرهای گالیورمنبع : وب سایت میهن دانلود


باکس دانلود
راهنمای نصب
توضیحات و مشخصات
مشخصات
سیستم مورد نیاز
نویسنده: تیم تولید محتوای میهن‌دانلود
نظرات: بدون نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

نرم افزار های ضروری