ارشد

نام کتاب : زبان عمومی کارشناسی ارشد

نام نویسنده : ماهان

زبان : پارسی

تعداد صفحه : 24

توضیحات : آزمون زبان کارشناسی ارشد دانشگاههای سراسری به دو بخش زبان عمومی و زبان تخصصی تقسیم بندی می شود.تعداد سوالات آزمون معمولا 30 سوال می باشد که از این تعداد 15 سوال عمومی و 15 سوال تخصصی می باشد. مباحث مطرح شده در زبان عمومی شامل لغت و گرامر می باشد ، که در چند سال اخیر سوالات گرامر در قالب Cloze Tests و سوالات زبان تخصصی در قالب Reading Comprehensionمطرح می شوند. بنابراين سوالات زبان در آزمون كارشناسي ارشد كه اولين بخش در دفترچه آزمون تمامي رشته ها مي باشد به ترتيب ذيل مي باشد :

1- لغت VOCABULARY
2- گرامر GRAMMAR كه البته در چند سال اخير سوالات اين بخش در قالب CLOZE TEST ارائه مي شود. يعني در قالب يك متن سوالات گرامر بصورت جاي خالي در جمله طراحي مي شوند.

3- درك مطلب READING COMPREHENSION

برای دانلود “کتاب زبان عمومی کارشناسی ارشد” از میهن دانلود ادامه مطلب را مشاهده نمایید

راهكار آماده شدن براي پاسخگويي به سوالات زبان كارشناسي ارشد
بخش لغت :
براي كسب آمادگي مطلوب جهت پاسخگويي به اين بخش بايستي داوطلب داراي گنجينه اي از واژگان زبان عمومي باشد. در رابطه با آموزش لغت كتابهاي متعددي نگاشته شده اند اما بهترين كتاب براي شروع كتاب 504 واژه  و پس از آن كتاب لغات ضروري براي تافل essential words for TOEFL  مي باشد. از آنجاييكه اين كتابها بر مبناي آموزش دادن لغت به شكل پايه طراحي گرديده اند نه بر مبناي ازمون كنكور بنابر اين در طراحي كلي صورت گرفته از سوي” سنجش و دانش ” اين دو كتب در قالب يك پك بهمراه تستهاي مربوطه ارائه ميگردد.در اين  پك ابتدا لغات مربوطه ذكر شده پس از آن جمله نمونه كه آن لغت در آن بكار رفته و در انتهاي هر درس تستهاي مبوط به آن درس آمده است. در انتهاي هربخش تستهاي خود آزمايي ذكر گرديده است. از آنجاييكه در چينش سوالات زبان تعداد 10 سوال به بخش لغت اختصاص يافته اين بخش داراي اهميت زيادي است. در بررسي هاي انجام شده و مقايسه سوالات زبان در سالهاي اخير به اين نتيجه مي توان دست يافت كه بعضا سوالات زبان در سالهاي مختلف تكرار مي شوند. بنابر اين در انتهاي تمامي بخشهاي اين پك نمونه سوالات بخشهاي مختلف زبان اعم از لغت گرامر و درك مطلب رشته هاي مختلف آورده شده است.
بخش گرامر
بايد توجه داشته گرامر در حقيقت يادگيري قوانين زبان است بهمين دليل يادگيري آن به نسبت از بقيه بخشها راحتتر و شيرين تر مي باشد. اما متاسفانه ديد كلي داوطلبان نسبت به مقوله گرامر ديد خوبي نيست چون متاسفانه در دوران تحصيلي اعم از دبيرستان و حتي دانشگاه گرامر را با شيوه اي بي رحمانه اي آموزش داده اند و همين باعث تاثير گذاري منفي بر روي داوطلبان بوده است.براي ياد گيري گرامر داوطلب بايستي در ابتدا ديد كلي نسبت به گرامر پيدا كند و بداند كه اساسا منظور از سوالات گرامر چيست. بعنوان مثال وقتي گفته مي شود” زمان حال استمراري ” منظور چيست؟وقتي گفته مي شود “فعل كمكي ناقص يا فعل مدال” منظور چيست؟ و پس از آن به شرح نكات پرداخت.تا فرد با زمان مجهول آشنايي نداشته باشد چگونه مي تواند نكات مربوط به صفات مفعولي را درك كند؟
در سالهاي قبل سوالات گرامر تقليدي از تستهاي تافل بود كه در چند سال اخير اينگونه تستها جاي خود را به تستهاي متني داد ه اند كه با توجه به استفاده از تكنيك بافت متن كار را براي داوطلب راحتتر مي سازد.
بر همين اساس در پك گرامر ابتدا در چند صفحه محدود مباحث كلي گرامر به شيوه اي جديد و با نثري جديد نگاشته شده و سعي شده تا با آسان ترين جملات قواعد گرامري آموزش داده شوند. پس از آن قواعد گرامري بصورت نكات شماره گذاري شده ذكر مي گردند و بلافاصله پس از توضيح نكته ، تست مربوطه نيز ذكر مي گردد. در انتهاي هر بخش تمريني در نظر گرفته شده تا فرد با توجه به مطالب يادگرفته شده به خود آزمايي بپردازد. در انتها نمونه سوالات گرامر رشته هاي مختلف نيز بهمراه پاسخ تشريحي در نظر گرفته شده است.
بخش درك مطلب
 مهمترين و امتياز آورترين بخش آزمون زبان كارشناسي ارشد بخش درك مطلب مي باشد. با دانستن اين مطلب كه 50 % سوالات آزمون در مورد درك مطلب مي باشند درك اهميت اين موضوع ساد ه تر خواهد بود. بر خلاف آنچه كه مورد تصور اكثر داوطلبان كارشناسي ارشد است براي پاسخ دادن به سوالات درك مطلب فقط دانستن زبان تخصصي شرط لازم و كافي نيست. ممكن است داوطلب لغات تخصصي رشته مورد تحصيل خود را بخوبي بداند اما اگر بر تكنيكهاي پاسخگويي به درك مطلب آشنايي نداشته باشد براحتي نمي تواند از عهده اين سوالات بر آيد. سوالات اين بخش بدين ترتيب مطرح مي شود كه چند متن كوتاه در آزمون ذكر گرديده و در مورد هر متن سوالاتي مطرح مي شود.سوالات مطرح شده در اين بخش در يك كليشه خاصي طراحي مي گردد كه در ذيل به برخي از اين كليشه ها اشاره مي گردد :
الف) اولين نوع سوال درك مطلب سوال “ايده اصلي متن ” يا main idea  مي باشد. يعني از داوطلب خواسته مي شود تا بين گزينه ها گزينه اي را انتخاب كنند كه نشان دهنده منظور كلي نويسنده از متن است
ب) سوال بعدي در متن “اطلاعات خاص” يا specific information  است.يعني تست از داوطلب مي خواهد كه با توجه متن داوطلب آن گزينه اي را انتخاب كند كه در متن با يستي به دنبال آن باشد.
ج)نوع ديگر سوال درك مطلب “ارجاع” يا reference  است كه از داوطلب مي خواهد كه مرجع يك اسم را در جمله مشخص كند كه مشهور ترين نوع اين سوالات بخش ضمير است كه مثلا فلان ضمير در متن به كدام اسم بر ميگردد.
د)سوال ديگري كه در بخش درك مطلب ذكر خواهد گرديد “مترادف” يا synonym  مي باشد بدين ترتيب كه زبر يك لغت در متن خط كشيده شده و طراح سوال مترادف لغت را از بين 4 گزينه كه معمولا دو تاي آنها خيلي به هم شبيه هستند از داوطلب مي خواهد.
 در خصوص پاسخگويي به اين بخش لازم است تا داوطلب علاوه بر دانستن واژگان تخصصي مربوطه ، به تكنيكهاي پاسخگويي به اين نوع سوالات نيز آگاهي داشته باشد و اين مهم بدون تمرين كه همانا انجام تستهاي درك مطلب زياد مي باشد به دست نخواهد آمد.با تحليل سوالات كارشناسي ارشد رشته هاي مختلف مي توان به اين نتيجه رسيد كه طراح سوال يك رشته خاص لزوما نبايستي تمام متنها را مرتبط با آن رشته خاص طراحي كند و ممكن است در متنهاي خود از رشته هاي ديگر نيز مطالبي را ذكر كند بطور مثال می توان در یکی از نمونه سوالات سالهای قبل رشته مدیریت متنی را یافت که در مورد ماهواره است و هیچ ربطی به مدیریت ندارد یا در سالی دیگر متنی در مورد زیست شناسی. پس به اين نتيجه مهم دست خواهيم يافت كه در اين آزمون بيشتر جنبه عمومي درك از متون مطرح است تا درك لغت تخصصي يك رشته خاص. بر همين اساس در پك آموزشي “سنجش و دانش” در ابتدا تكنيكهاي پاسخ گويي به انواع مختلفي از سوالات درك مطلب آموزش داده مي شود و سپس نمونه هاي مختلفي از سوالات درك مطلب در زمينه هاي مختلف علمي مطرح خواهد شد. در انتها نيز سوالات سالهاي گذشته مطرح شده در رشته هاي مختلف بهمراه پاسخهاي تشريحي آنها ذكر گرديده است.

download دانلود نرم افزار مدیریت پردازنده های تگرا Tegra Overclock   اندرویددانلود با لینک مستقیم | با حجم 3 مگابایت

password دانلود کتاب ماجراها و سفرهای گالیورپسورد : www.mihandownload.com

url دانلود کتاب ماجراها و سفرهای گالیورمنبع : وب سایت میهن دانلود


 

باکس دانلود
راهنمای نصب
توضیحات و مشخصات
مشخصات
سیستم مورد نیاز
نویسنده: تیم تولید محتوای میهن‌دانلود
نظرات: ۱ نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

1 نظر ارسال شده
  1. آرمان گفت:

    ممنون

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

نرم افزار های ضروری