دانلود از سرورهای قدرتمند میهن دانلود – با حجم 10 گیگابایت

مستند فوق العاده بیوگرافی زمین برای اولین بار با کیفیت کاملا BluRay 1080p



این بار هم با یکی دیگر از سری مستند های فوق العاده BBC در خدمت شما دوستان عزیز خواهیم بود…
این بار مستندی فوق العاده از بیوگرافی زمین را با کیفیت فوق العاده برای شما عزیزان آماده دانلود قرار داده ایم…
زمین سومین سیاره در منظومهٔ شمسی است که در فاصلهٔ حدود ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستاره‌ی خورشید قرار دارد. فاصلهٔ زمین تا خورشید به گونه‌ای است که شرایط محیطی‌ی آن قابلیت زیستن را به موجودات زندهٔ کربنی می‌دهد. تاکنون زمین تنها سیاره‌ای بوده است که وجود حیات در آن ثابت شده است. زمین سیاره‌ای است سنگی با مقدار قابل توجه‌ای آب سطحی. جو زمین ترکیبی است از نیتروژن (حدود هشتاد درصد)، اکسیژن (حدود بیست درصد) و چندین گاز دیگر.
در منظومهٔ خورشیدی، فاصلهٔ زمین تا خورشید بین فاصلهٔ زهره (یا ناهید) تا خورشید و فاصلهٔ مریخ (یا بهرام) تا خورشید است. زمین جزو سیارات داخلی منظومهٔ خورشیدی محسوب می‌شود.
مرتفع‌ترین نقطه بر روی خشکی‌های زمین کوه اورست نام دارد که نزدیک به نه کیلومتر از سطح دریا بالاتر است. عمیق‌ترین قسمت دریاها نیز در نزدیکی جزایر فیلیپین در اقیانوس آرام قرار دارد. عمق این ناحیه حدود ۱۱ کیلومتر پایین‌تر از سطح دریا است و به آن گودال یا درازگودال ماریانا گفته می‌شود.
جو زمین لایه‌ای از گازها است که که زمین را احاطه کرده‌اند که این گازها بوسیله جاذبه زمین نگهداشته شده‌اند. جو زمین شامل نیتروژن (۷۸٫۱٪) و اکسیژن (۲۰٫۹٪) همراه مقدار کمی از آرگون (۰٫۹٪)، کربن دی اکسید (متغیر، ولی حدود ۰٫۰۳۹٪)، بخار آب ودیگر گازها می‌شود. جو زمین موجودات روی زمین را از طریق جذب اشعه فرابنفش خورشید و کم کردن دمای بالای بین روز و شب محافظت می‌کند. مرز دقیقی بین لایه‌های جو وجود ندارد ولی جو به سرعت با افزایش ارتفاع رقیق می‌شود و هیچ مرز مشخصی بین جو و فضای خارج از جو وجود ندارد. ۷۵٪ از جو زمین تا ارتفاع ۱۱ کیلومتر از سطح سیاره وجود دارد. در ایالات متحده کسانی که به بالای ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) سفر کنند فضانورد شناخته می‌شوند. ارتفاع ۴۰۰۰۰۰ پا (۷۵ مایل یا ۱۲۰ کیلومتر) جایی است که تاثیر قابل توجهی هنگام ورود به آن می‌گذارد.همچنین ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری یا ۶۲ مایلی به عنوان مرز بین اتمسفر و فضا به طور مکرر استفاده می‌شود.
دما و لایه‌های جوی دمای جو زمین همراه با ارتفاع تغییر می‌کند؛ رابطه ریاضی بین دما وارتفاع مابین لایه‌های مختلف جومتغیر است:
تروپوسفر- ۰- ۱۷/۷ کیلومتر، دما با افزایش ارتفاع کم می‌شود. استراتوسفر- ۱۷/۷ -۵۰ کیلومتر، دما با افزایش ارتفاع زیاد می‌شود. مزوسفر- ۵۰ – ۸۵/۸۰ کیلومتر، دما با افزایش ارتفاع کم می‌شود. ترموسفر- ۸۵/۸۰ – +۶۴۰ کیلومتر دما با افزایش ارتفاع زیاد می‌شود. اگزوسفر مرزهای بین این مناطق تروپوپوز، استراتوپوز و مزوپوز نامگذاری شده‌اند.
میانگین دمای جو در سطح زمین ۱۴ درجه سانتی گراد است.
فشار فشار جو نتیجه مستقیمی از وزن هواست. این به این معنی است که به همراه مکان و زمان تغییر می‌کند چون مقدار (و وزن) هوای بالای زمین به همراه مکان و زمان تغییر می‌کند. فشار جوی در اتفاع حدود ۵ کیلومتری تقریبا به اندازه ۵۰٪ سقوط می‌کند. میانگین فشار جو در سطح دریا حدود ۱۰۱٫۳ کیلو پاسکال است.(حدود ۱۴٫۷ پوند بر اینچ مربع)
جرم و جرم حجمی جرم حجمی هوا در سطح دریا حدود ۱٫۲ کیلو گرم بر متر مکعب است. این جرم حجمی با افزایش ارتفاع کم و به همین صورت فشار آن کاهش می‌یابد. مجموع جرم جو زمین در حدود ۵٫۱ × ۱۰۱۸ کیلوگرم است که بخش بسیار ناچیزی از کل جرم زمین را تشکیل می‌دهد.جرم حجمی فشار جو زمین با افزایش ارتفاع تغییر می‌کنند. این تغییر تقریبا می‌تواند نمونه کاربردی Barometric formula باشد.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید…

باکس دانلود
راهنمای نصب
توضیحات و مشخصات
مشخصات
سیستم مورد نیاز
نویسنده: اسماعیل نژاد
نظرات: 2 نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

2 نظر ارسال شده
  1. اسماعیل نژاد گفت:

    با سلام
    می شه برای مستند هایی مثل این مستند و یا ماداگاسکار که حجم های زیادی دارند خرید پستی هم منظور کنید؟ خیلی ممنون می شم

  2. اسماعیل نژاد گفت:

    ﻋﺠﺐ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎﻫﺎﻟﯿﻪ ، ﺣﯿﻒ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﻢ ﺳﺮﻋﺖ ﻧﺪﺍﺭﻩ :-

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

نرم افزار های ضروری