Bazmandeye Rooz_

نام:بازمانده روز (The Remains of the Day)

نویسنده (و مترجم):کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro)-ترجمه‌ی نجف دریابندری

زبان: پارسی

تاریخ نشر:سال ۱۳۷۵-چاپ دوم

تعداد صفحات:۳۰۲ صفحه

توضیحات: آقای استیونز ، سر پیشخدمت یکی از منازل اشرافی انگلستان است که سال ها در خدمت یکی از اشراف انگلستان بوده و با تشریفات زیاد امور منزل را اداره می کرده است . بعد از سالیان زیاد این منزل توسط یک ارباب آمریکایی خریده می شود و صاحب جدید خانه که روحیه صمیمی تر و شادتری دارد ، آقای استیونز را به یک مسافرت شش روزه می فرستد . کتاب در حقیقت گزارشی از این شش روز است . در تمام مدت آقای استوینز به دوران گذشته فکر می کند . او یک پیشخدمت بسیار جدی است که برای شغلش حرمت زیادی قائل است و همیشه شغل خود را در اولویت اول زندگی اش قرار می دهد .
طی خاطرات استوینز ، شاهد صحنه هایی از زندگی شخصی و کاری او در کنار هم هستیم ، زمانی که پدر او در اتاقی بسیار بد حال است و به زودی خواهد مرد اما او ترجیح می دهد مهمانی طبقه پایین را مدیریت کند تا اختلالی پیش نیاید .  یا خانم کنتون همکار او زنی است که استیونز به او علاقه دارد اما اجازه نمی دهد مسائل شخصی سدی در برابر وظایف کاری او گردد،برای دانلود “رمان بازمانده روز کازوئو ایشی گورو” از میهن دانلود ادامه مطلب را مشاهده نمایید

پیشگفتار مترجم:

نویسنده این رمان، کازوئو ایشی گورو، در سال ۱۹۵۴ در یک خانواده ژاپنی در شهر ناگازاکی ژاپن به دنیا آمده، ولی در سال ۱۹۶۰ همراه خانواده اش به انگلستان رفته و در آن جا با فرهنگ و تحصیلات انگلیسی بزرگ شده و آثارش را به زبان انگلیسی نوشته است.

از ایشی گورو تاکنون چهار رمان منتشر شده است، که عبارتند از:

منظره کم رنگ تپه ها،   ۱۹۸۲ A Pale View of Hills
نقاش جهان شناور،   ۱۹۸۶ An Artist of the Floating World
بازمانده روز،   ۱۹۸۹ The Remains if the Day
تسلی ناپذیر   ۱۹۹۵ The Unconsoled

هر کدام از این آثار پس از انتشار برنده یکی از جوایز ادبی انگلستان شده اند؛ در این میان بزرگ ترین جایزه و بیشترین فروش به سومین اثر – کتاب حاضر – رسیده، و در واقع با این اثر ایشی گورو مشهور شده و در ردیف نویسندگان برجسته زبان انگلیسی قرار گرفته است.

در قرن بیستم نویسندگان فراوانی از بیرون به فرهنگ انگلیسی پیوسته اند، و برخی از شیرین کارترین نثرنویسان انگلیسی از این جمله بوده اند، مانند جوزف کنراد لهستانی، ولادیمیر نابوکوف روس، آرتور کستلر مجار، و وی. اس. نایپول هندی. بعضی از منتقدان ادبی عقیده دارند که راز شیوایی نثر این نویسندگان همان خارجی بودن آن هاست؛ این ها توانسته اند از بیرون به زبان انگلیسی نگاه کنند و آن را به صورت یک ابزار ظریف به کار برند. به هر صورت، ایشی گورو را باید آخرین فرد این سلسله به شمار آورد؛ گرچه، از آن جهت که او از شش سالگی به بعد در انگلستان به سر برده است، شاید حق آب و گل او در زبان و ادبیات انگلیسی بیش از دیگران باشد. او در محیط خانواده زبان ژاپنی را هم فرا گرفته، ولی معتقد است که به این زبان تسلط کافی ندارد و تاکنون چیزی به ژاپنی ننوشته است. اما میان این جوان ژاپنی تبار و آن نویسندگان صاحب سبک – آن «استیلیست»های برجسته زبان انگلیسی – یک تفاوت مهم وجود دارد. اگر «استیلیست» کسی است که با لحن خاص خود می نویسد – لحنی که ما ممکن است بپسندیم یا نپسندیم – ایشی گورو را اصولا نمی توان به این معنی «استیلیست» نامید، زیرا که لحن کلام او ثابت نیست، بلکه در هر اثری به مناسبت موضوع و موقع تغییر می کند. او می تواند به آسانی در جلد راوی داستان خود برود و به زبان او بنویسد. بارزترین نمونه این توانایی زبانی است که در همین داستان حاضر می بینیم.

این یک داستان ساده و سرراست نیست؛ در واقع بافت پیچیده ای از چند لایه داستان است که هر کدام در تراز و زمان خاص خودشان جریان دارند، و خواننده داستان باید به آن ها توجه داشته باشد.

download دانلود نرم افزار مدیریت پردازنده های تگرا Tegra Overclock   اندرویددانلود با لینک مستقیم | با حجم 2 مگابایت

password دانلود کتاب ماجراها و سفرهای گالیورپسورد : www.mihandownload.com

url دانلود کتاب ماجراها و سفرهای گالیورمنبع : وب سایت میهن دانلود


باکس دانلود
راهنمای نصب
توضیحات و مشخصات
مشخصات
سیستم مورد نیاز
نویسنده: تیم تولید محتوای میهن‌دانلود
نظرات: بدون نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

نرم افزار های ضروری