TrueCrypt نرم افزاری است که امروز آموزش آن را به صورت کاملا فارسی در اختیار شما قرار داده ایم

 در این فیلم آموزشی که توسط گروه آموزشی میهن لرن تولید شده این نرم افزار به شما کاملا آموزش داده خواهد شد و شما خواهید توانست توسط آن اطلاعاتتان را رمزنگاری کنید.
امنیت یکی از مهمترین مباحث جهان امروزی می باشد چرا که امروزه دنیا با وجود شبکه بزرگ اینترنت و دنیای مجازی به یک دهکده مجازی کوچک تبدیل شده و دسترسی به هر نوع اطلاعاتی براحتی ممکن است حتی اطلاعات شخصی !
نرم افزار TrueCrypt   برای رمزنگاری و رمزگشایی اطلاعات استفاده می شود. بطوری که وقتی ما اطلاعاتی را رمزنگاری میکنیم تنها خودمان با رمز ( Password ) یا کلیدی ( KeyFile ) که به آن میدهیم قادریم ان داده های رمزنگاری شده ( Encryption ) را بازگشایی یا رمزگشایی ( Decryption ) کنیم.
این نرم افزار از الگوریتم های رمزنگاری بسیار قوی از جمله AES, Serpent, Twofish, Aes-Twofish-Serpent و.. استفاده میکند و همچنین هش الگوریتم های RIPMED-160, SHA512, whirlpool استفاده میکند.
از دیگر مزیت های خوب این نرم افزار حجم کم و رایگان بودن آن است چون TrueCrypt یک نرم افزار متن باز می باشد و براحتی از سایت رسمی آن قابل دانلود است.
شیوه های رمزنگاری و محافظت از اطلاعاتتان به این صورت است که شما می توانید یک درایو مجازی امن درست کنید و تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در آن نگهدارید و یا یک فایل رو رمزنگاری کنید و یا کل هارد دیسک و سیستم عامل رو و همچنین فلش دیسک ..
این نرم افزار برای تمامی سیستم عامل ها از جمله ویندوز سون، XP، ویستا، 2000 و همچنین سیستم عامل های مکینتاش و لینوکس موجود است.
همچنین هنگامی که داده های خود را در درایو مجازی رمزنگاری شده قرار دادید میتوانید این امکان را مشخص کنید که فقط قابل خواندن باشند و به اینصورت دیگر داده های شما ویروسی هم نخواهند شد !
همچنین گفته شده که قوی ترین سازمان های امنیتی نظیر FBI نیز نتوانسته اند الگوریتم های رمزنگاری نرم افزار TrueCrypt رو رمزگشایی و یا باز کنند.
باکس دانلود
راهنمای نصب
توضیحات و مشخصات
مشخصات
سیستم مورد نیاز
نویسنده: حمید رضا حسن نژاد
نظرات: 5 نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

5 نظر ارسال شده
  1. sajjad گفت:

    سلام
    این روش امنیت رو فوق العاده می بره بالا .. ممنون از شما

  2. hadi گفت:

    عجب کار خوبی کردین دمتون گرم

  3. mahdi گفت:

    دستتان درد نکند ، بسیار خوب .
    یک درخواست داشتم اگر میشود آموزش تعمیرات سخت افزار کامپیوتر را از ابتدایی تا پیشرفته قرار بدید اگر به پارسی باشد که چه بهتر اگر هم نشد انگلیسی هم هیچ ایرادی ندارد . با سپاس فراوان از تلاش های بی درنگ شما و همکارانتان

  4. Hossi Mhr گفت:

    سلام
    چند سالی میشه از این نرم افزار تویه جاهای متفاوت ازش استفاده میکنم ! نرم افزار فوق العاده خوبیه × ا

  5. kaka گفت:

    ممنون از شما…. دمتون گرم

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

نرم افزار های ضروری